Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

27.11.2014

Litania pokory






 Panie, zmiłuj się nade mną.
Jezu cichy i pokornego serca, zmiłuj się nade mną.
Jezu cichy i pokornego serca, wysłuchaj mnie.

Od pragnienia, aby mnie zbytnio szanowano – zachowaj mnie Panie.
Od pragnienia, aby mnie potrzebowano – zachowaj mnie Panie.
Od pragnienia, aby mnie chwalono – zachowaj mnie Panie.
Od pragnienia, aby mnie nad innych przedkładano – zachowaj mnie Panie.
Od pragnienia, aby mnie uznawano – zachowaj mnie Panie.
Od pragnienia, aby mnie się radzono – zachowaj mnie Panie.

Od bojaźni przed upokorzeniem – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed pogardą – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed pomijaniem – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed spotwarzaniem – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed zapomnieniem – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed wyśmianiem – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed gromieniem – wybaw mnie Panie.
Od bojaźni przed posądzaniem – wybaw mnie Panie.

Od smutku na widok mej nędzy – wyzwól mnie Jezu.
Od smutku w niepowodzeniach nad uświęcaniem siebie czy innych – wyzwól mnie Jezu.
Od smutku, gdy będą mnie upominać wyzwól mnie Jezu.
Od smutku, gdy będą mnie upokarzać wyzwól mnie Jezu.
Od smutku, gdy będą mną pogardzać wyzwól mnie Jezu.
Od smutku, gdy będą mnie wyśmiewać wyzwól mnie Jezu.
Od smutku, gdy będą o mnie zapominać wyzwól mnie Jezu.
Od smutku, gdy będą mnie pomijać wyzwól mnie Jezu.




Aby inni byli bardziej kochani ode mnie – naucz mnie Jezu tego pragnąć.
Aby inni byli bardziej cenieni ode mnie – naucz mnie Jezu tego pragnąć.
Aby inni byli chwaleni, a ja zapominany – naucz mnie Jezu tego pragnąć.
Aby inni wzrastali w sławę, a ja bym się umniejszał – naucz mnie Jezu tego pragnąć.
Aby innym były powierzane sprawy a ja bym był pomijany – naucz mnie Jezu tego pragnąć.
Aby wszyscy byli świętsi ode mnie – naucz mnie Jezu tego pragnąć.

Maryjo, Matko pokornych, módl się za mną.
Św. Józefie, Opiekunie pokornych, módl się za mną.
 Św. Michale, który jako pierwszy walczyłeś z pychą, módl się za mną.
Wszyscy Sprawiedliwi i święci, uświęceni przede wszystkim na drodze pokory, módlcie się za mną.

Módlmy się:

 Jezu, który powiedziałeś: „Uczcie się ode mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem” uczyń serce moje według Serca Twego. Amen.

 
     Elżbieta



3 komentarze:

  1. Elzbieto,dzięki wielkie!
    Ależ mi sie przydała o poranku ta litania pokory,ktorej mi tak brakuje.
    Litania idealnie dla mnie "skrojona".
    Z Panem Bogiem!

    OdpowiedzUsuń
  2. idealna dla mnie. dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. :):):) ... dla mnie też idealna... i nie tylko wówczas, gdy ciężko... ta litania staje się źródłem siły w zapieraniu się siebie... ale uwaga...ta litania jest tylko dla ODWAŻNYCH, WYTRWAŁYCH I CIERPLIWYCH...:)... no i jeszcze poznawszy jej siłę ... nie można z niej zrezygnować... jest po prostu bezcenna...:)... podręczny skarb, który czeka... :):):)... może się ktoś chce być bogaczem...?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.