Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

13.01.2014

Modlitwa „Anioł Pański”

Wieczorne podsumowanie zamyka dzień rozpoczęty porannym rozmyślaniem.

Dla tych, którzy szukają czegoś więcej, chciałbym zaproponować modlitwę „Anioł Pański”. Jej struktura doskonale wkomponowuje się pomiędzy dwie wspomniane wcześniej praktyki.
Osobiście uważam, że to dobry sposób na podtrzymywanie pamięci o potrzebie pracy nad sobą w ciągu dnia.

1. „Anioł Pański zwiastował Pannie Maryi i poczęła z Ducha Świętego”
Bóg, przez anioła, powiedział Maryi coś bardzo ważnego. A co mi Jezus powiedział przez słowa Pisma Świętego na porannym rozmyślaniu? Nad czym chciał, abym dzisiaj pracował?

2. „Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według słowa Twego”
Maryja przyjęła słowo Boga posłusznie i z pokorą. A jak ja przyjąłem, poranne słowo Jezusa? Czy zależało mi na tym, aby poznać Jego wolę? Czy była może postawa wewnętrznego buntu przed przykrą prawdą o sobie?

3. „A słowo ciałem się stało i zamieszkało między nami”
Maryja dosłownie obdarzyła życiem, ciałem, powierzone Jej Słowo. A jak ja wprowadziłem w życie powierzoną mi prawdę o sobie i o Jezusie? Czy pamiętam postanowienie z porannego rozmyślania? Czy wykorzystałem dotychczasowe okazje, aby je wypełnić?

Zatrzymanie się nad podobnymi pytaniami jest dobrym sposobem na pełnienie woli Bożej na wzór Maryi. Jest to oczywiście propozycja, którą podsuwa nam Kościół, ale myślę, że praktykowanie jej może być dużą pomocą w pracy nad sobą.

Serdecznie pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.