__________________________________________
28.09.2017
Jesień
Pracowite okolice świętego Michała.
Po trudach żniwowania, wrzesień był dla mieszkańców wsi początkiem jesiennego zelżenia prac. Od połowy miesiąca należało jednak rozpocząć wykopki. Na świętego Wawrzyńca wszyscy domownicy z motykami na ramionach i koszykami ozdobionymi powojem szli na pole symbolicznie poderwać kilka krzaków. Gospodarz kładł swój kapelusz na pierwszej radlinie od południowej strony i podrywając łęciny kopał pierwsze kartofle. Gdy uzbierał cały koszyk zanosił go do domu. Tam gospodyni robiła z nich pierwsze ziemniaczane przysmaki – placki lub babkę, przypominające o zbliżającej się pomału zimie. Kolejne dni upływały już na ciężkiej pracy przy kopaniu i czyszczeniu bulw oraz ich kopcowaniu. Ostatniego dnia prac na ostatniej radlinie ostatnie krzaki zostawiano gospodarzowi, który jak zaczynał wykopki, tak samo je kończył. W tym dniu z łęcin robiono wielkie ognisko, przy którym kopacze piekli kartofle z ostatniego kosza.
26.09.2017
Co muszę zrobić, żeby się zbawić?
Zasłyszane na wczorajszej Mszy.
Do pewnej starszej miłującej Boga i uduchowionej osoby, przybył młody
człowiek. Kochał on bardzo życie i korzystał
z niego, ile tylko mógł….
Miał tylko jedno pytanie …
- Co muszę zrobić, żeby się zbawić?
W odpowiedzi usłyszał:
- Musisz się nawrócić najpóźniej jeden dzień przed śmiercią.
Młodzieniec, skrywając uśmiech, pomyślał sobie:
- Nie jest źle, myślałem, że będzie gorzej, da się zrobić…
Już miał odchodzić, ale nagle przyszło mu do głowy jeszcze
jedno pytanie:
24.09.2017
„Chcę też i temu ostatniemu dać tak samo jak tobie” (Mt 20, 14).
Przypowieść
o robotnikach w winnicy, a raczej o dobrym gospodarzu, którą
rozważamy w dzisiejszą niedzielę, stanowi kontynuację nauk o
królestwie Bożym, jakich Pan Jezus udzielił tłumom w granicach
Judei, podczas swojej ostatniej podróży do Jerozolimy. Możemy
uściślić, że chodzi o jego wymiar „ekonomiczny”, wyrażony
tematyką pracy i słusznego za nią wynagrodzenia. Rewolucyjną ideę
spojrzenia na ekonomię królowania Bożego, całkowicie odwracającą
logikę naszego spojrzenia na Bożą sprawiedliwość, wyraża
powiedzenie: „Tak ostatni będą pierwszymi, a pierwsi
ostatnimi” (Mt 20, 16), będące nawiązaniem do stwierdzenia
zamykającego poprzedni, dziewiętnasty rozdział Ewangelii św.
Mateusza: „Wielu zaś pierwszych będzie ostatnimi, a ostatnich
pierwszymi” (Mt 19, 30).
23.09.2017
Wspomnienie św. o. Pio z Pietrelciny.
23 września obchodzimy wspomnienie Świętego Ojca
Pio z Pietrelciny. Jednego z Patronów naszej Inicjatywy Modlitwy
Wstawienniczej.
Aneta i Sławek
Życiorys O.Pio
Zamieszczamy zestaw materiałów, na temat tego Świętego, w tym link do filmu, i zapraszamy do zapoznania się z Jego
osobą, duchowością i posługiwaniem.
Święty Ojcze Pio, prosimy módl się za nami.
Święty Ojcze Pio, prosimy módl się za nami.
Aneta i Sławek
http://www.opio.waw.pl/patron.php
Stygmaty
http://adonai.pl/ludzie/?id=136
Bilokacja i zapachy
http://adonai.pl/swieci/?id=137
Stygmaty
http://adonai.pl/ludzie/?id=136
Bilokacja i zapachy
http://adonai.pl/swieci/?id=137
Cuda o. Pio
21.09.2017
"To czyń, a będziesz żył"
"Nauczycielu, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne?"
Jezus mu odpowiedział:
"Co jest napisane w Prawie? Jak czytasz?"
On rzekł:
Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całą swoją mocą i całym swoim umysłem; a swego bliźniego jak siebie samego.
Jezus rzekł do niego:
"Dobrześ odpowiedział.
To czyń, a będziesz żył".
Łk 10.25b-28
Jezus mu odpowiedział:
"Co jest napisane w Prawie? Jak czytasz?"
On rzekł:
Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całą swoją mocą i całym swoim umysłem; a swego bliźniego jak siebie samego.
Jezus rzekł do niego:
"Dobrześ odpowiedział.
To czyń, a będziesz żył".
Łk 10.25b-28
19.09.2017
Co chcesz abym czyniła?
17.09.2017
„Darowałem ci cały ten dług, ponieważ mnie prosiłeś” (Mt 18, 32)
Dzisiejsza
perykopa stanowi zwieńczenie nauk Jezusa zebranych przez św.
Mateusza w osiemnastym rozdziale jego Ewangelii, a dotyczących
relacji między uczniami. Szczególny akcent Zbawiciel kładzie na
nowe podejście do rzeczywistości grzechu, który niczym mroczny
cień snuje się za człowiekiem od czasu nieposłuszeństwa
pierwszych ludzi wobec prawa, jakie Bóg nadał im w raju. Prawo to,
które nasi skuszeni przez węża prarodzice uznali za zamach na ich
wolność, w rzeczywistości wyrażało pełnię troski i miłości
Boga do człowieka. Polecenie: „Nie wolno wam jeść z niego, a
nawet go dotykać, abyście nie pomarli(Rdz 3, 3)” jest wyrazem
wierności nieśmiertelnego Stwórcy swojemu odwiecznemu planowi,
wedle którego człowiek, stworzony na Jego obraz i podobieństwo,
został powołany do uczestniczenia w Bożej nieśmiertelności i
życia w głębokim zjednoczeniu z Trójcą Przenajświętszą.
Subskrybuj:
Posty (Atom)