Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

24.02.2015

9. O modlitwie chrześcijańskiej słów kilka… kontynuacja :) … Nieustannie szukać Boga… nieustannie uwielbiać…:)

  W nawiązaniu do poruszanych treści w naszych rozważaniach o modlitwie … odnosząc się także do poprzedniego wpisu;  ( 8. O modlitwie chrześcijańskiej ...  Pragnąć poznawać i rozumieć Kościół Katolicki…)
 zakończonego słowami :
…aby cała Trójca Święta  mogła zjednoczyć się  z całym twoim wnętrzem… abyś był napełniony życiem modlitwy, jako prostym trwaniem w obecności Trójjedynego Boga…w komunii z Nim … :)
 
 
dzisiaj zapraszam Cię do medytowania treści modlitwy pozostawionej Kościołowi przez bł. Elżbietę od Trójcy Świętej… 
  Karmelitanka bosa z Dijon/Francja/ jest nazywana  także świętą od zamieszkania… Dzieląc się swoim doświadczeniem wiary mówi nam o życiu, obecności, miłości Boga Trójjedynego, którego odnalazła w swoim wnętrzu…  Boga żyjącego w  ludzkiej duszy…:)

 …kiedy umierała /w dwudziestym czwartym roku życia/ jej ostatnie słowa brzmiały:   

"Idę do Światła, do Miłości, do Życia". 

  W ikonografii jest przedstawiana w stroju zakonnym, z ikoną Trójcy Świętej /A. Rublowa/ trzymaną  w lewej dłoni…/ikona na końcu tekstu/ 

 Modlitwa błogosławionej Elżbiety od Trójcy Świętej została napisana jednym porywem serca 21 listopada 1904 roku w Karmelu w Dijon… 

 O Boże mój, Trójco, którą uwielbiam, dopomóż mi zapomnieć całą siebie, bym spoczęła w Tobie, nieporuszona i uspokojona, tak jakby moja dusza była już w wieczności. Aby nic nie mogło zakłócić mojego pokoju ani sprawić, bym wyszła z Ciebie, o mój Niezmienny, ale by każda minuta wprowadzała mnie coraz dalej w głębię twojej Tajemnicy. Uspokój moją duszę, uczyń z niej twoje niebo, twoje mieszkanie ukochane i miejsce twego odpoczynku. Abym tam nigdy nie pozostawiła Ciebie samego, lecz abym tam była całą sobą, cała rozbudzona w wierze, cała wielbiąca, cała wydana na Twe stwórcze Działanie. 

 O mój Chryste ukochany, ukrzyżowany przez miłość, chciałabym być oblubienicą dla twego Serca, chciałabym Cię okryć chwałą, chciałabym Ciebie ukochać... aż do śmierci z [miłości]! Ale czuję moją niemoc i proszę Cię, abyś mnie "okrył Tobą samym",
byś utożsamił moją duszę

z wszystkimi poruszeniami twojej duszy, abyś mnie zanurzył, abyś mnie zagarnął, abyś Sobą mnie zastąpił, aby moje życie było jedynie promieniowaniem twojego życia. Przybądź do mnie jako Wielbiący, jako Wynagradzający i jako Zbawiciel. 

  O Słowo odwieczne, Słowo mego Boga, chcę spędzić me życie na słuchaniu Ciebie, chcę uczynić siebie całkowicie pojętną, by nauczyć się wszystkiego od Ciebie. A następnie, poprzez wszystkie noce, wszystkie pustki, wszystkie niemoce, chcę wpatrywać się w Ciebie i mieszkać
w twoim świetle; O moja Gwiazdo ukochana, zachwyć mnie, abym nie mogła już wyjść z kręgu twego promieniowania.


  O Ogniu trawiący, Duchu Miłości "zstąp na mnie", aby w mojej duszy dokonało się jakby wcielenie Słowa: abym była dla Niego dodatkowym człowieczeństwem, w którym On odnowi całą swoją Tajemnicę.


 A Ty, o Ojcze, skłoń się ku twemu biednemu stworzonku, "okryj je swoim cieniem" i dostrzeż w nim jedynie "Umiłowanego, w którym Ty złożyłeś wszystkie swe upodobania".


 O moi Trzej, moje Wszystko, moja Szczęśliwości, Samotności nieskończona, Niezmierzoności, w której się gubię, wydaję się Wam jako ofiara. Pogrzebcie się we mnie, abym i ja mogła się pogrzebać w Was, w oczekiwaniu na kontemplowanie w waszym świetle przepaści waszych wielkości. 
/tłum. o. Mariusz Paweł Wójtowicz OCD/

  Zachęcam do wspólnego uwielbienia Boga :) :) :)…


                                                                                   Elżbieta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.