Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

3.12.2014

Z Św. O. Pio w Adwent cz.8. Daj mi moc przeciwko nieprzyjaciołom.


       
    Kochaj i rób co chcesz.... Końca patrz.


    Środa, 3 grudnia.

  Dobrego dnia, Siostro i Bracie!
Zatrzymaj się na chwilę…
    
Co robisz, kiedy jesteś poniżany? Złość  i gorycz, zniecierpliwienie, chęć odwetu, obrażanie się?
  Posłuchaj:

  „Kiedy jesteś poniżany, rób tak, jak to robią zimorodki, które siadają na linach okrętów, czyli podnieś się z ziemi, wznieś swe myśli  i serce ku Bogu. Tylko On sam może cię pocieszyć i dać ci siłę. Aby w sposób święty przetrzymać tę próbę”  
  (Vittoria Ventrelle, Notize su Padre Pio,s.48. Tł.o.S.Kafel)

   Nie wiem jak Ty, ale ja najczęściej muszę walczyć ze złością. Mój temperament choleryka często bierze górę nad moimi dobrymi  chęciami. Ale na pociechę przeczytałam w pewnej mądrej książce, że najwięcej  świętych miało temperament choleryczny, najwięcej grzeszników…także.
  Postanowiłam  poćwiczyć  sztukę panowania nad sobą, takie chęci dobre adwentowe. Dopóki telefon nie zadzwonił… I kolejna polska dusza z pretensjami do świata całego, jak to na emigracji bywa często.
Oberwało mi się, więc i reakcja była adekwatna. Ale w trakcie tej gorączkowej wymiany zdań zaczęło mi „świtać”, że za chwilę zakończymy „uprzejmą” konwersację i zostanę z poharatanymi emocjami, urazami i tego bliźniego po drugiej stronie zostawię w takim samym stanie ducha, a może zabiorę mu wiarę w drugiego człowieka. Panie Boże- ratuj, co mam mówić? I zaczęłam inaczej rozmawiać…z miłością, jakkolwiek zabrzmi to patetycznie.
   Finał. Rozstałam się z panią wielce uprzejmie, z przeproszeniem i nawet… zaproszeniem na kawkę.
Po świętach, po świętach, bo teraz to czasu nie ma.

   Próba nie była wielka, no tak. Ale dla mnie, której trudno o panowanie nad sobą, to kolejny krok ważny, by w sposób dobry przetrzymywać próby, by służyły one uświęcaniu własnemu i uświęcaniu tych, którzy stanęli na naszej drodze. Lub inaczej…Których nam powierzono.

   Święty Ojcze Pio, naucz nas zachowywać spokój w każdej sytuacji, ucz nas, że pocieszenie jest tylko w Bogu Jedynym. Wszystko poza Nim- jest jedynie namiastką…

                                                                                               Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.