Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

26.08.2021

Spotkanie z Kardynałem Stefanem Wyszyńskim cz 2. Uroczystość Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej

  Obchodzimy dzisiaj Uroczystość Matki Bożej Częstochowskiej. 

  A jak przeżywał ten dzień,65 lat temu,  Kardynał Wyszyński, pozostając, nadal uwięziony w Komańczy? 

Dzień Ślubów Narodu Polskiego, który Ojczyznę i Naród przygotował, Prymas Tysiąclecia przeżywał sam. 

 Spotkanie 2

  „Dzień Ślubów Narodu na Jasnej Górze. Teraz wiem prawdziwie, że jestem Twoim, Królowo  świata i Królowo Polski, niewolnikiem. Bo dziś, w dniu wielkiego święta Narodu Katolickiego, każdy, kto tylko zapragnie, może stanąć pod Jasną Górą. A ja mam pełne do tego prawo, mam święty obowiązek i któż tego goręcej pragnie niż ja?  A jednak, mając tak Potężną i tak Dobrą Panią, mam zostać w Komańczy.

  Przecież to z Twojej woli!  Nikt takiej Potędze oprzeć się nie zdoła.

Tylko my dwoje, Matko, możemy chcieć jednego. W tej chwili cała Polska modli się o moją obecność na Jasnej Górze. Tylko my dwoje wiemy, że jeszcze nie przyszedł czas, że ma się stać wola Twoja.

W tym jest Twoja wielka moc, której ja ulegle się poddaję, jako całkowity niewolnik Najpotężniejszej Królowej. Bądź uwielbiona w tej mocy , którą mi dajesz, bym w pełni uznał, że największa moc i miłość jest w tej uległości.

 To jest Twoje królowanie nade mną. Uczyniłem co mogłem dla Twojej chwały: przygotowałem w dniu 16 maja tekst Ślubowania, napisałem adoracje stanowe: dla kapłanów, dla młodzieży, dla mężów i matek. Te słowa będą mówiły za mnie do ludzi. A ja będę mówić tylko do Ciebie – za nich. Modliłem się o największą chwałę Twoją na dziś. Chciałem ją zdobyć za cenę mej nieobecności. Ufam, że Królowa Niebios i Polski dozna dziś wielkiej chwały na Jasnej Górze. Jestem już w pełni spokojny. Dokonało się wielkie dzieło. Spadł kamień z serca. Oby stał się chlebem dla Narodu”…

  Komańcza  26 VIII 1956r

Źródło :

"Zapiski więzienne". Wyd. Paryż 1982r

        Tekst Jasnogórskich Ślubów Narodu Polskiego

     http://www.wyszynski.psur.pl/sluby.php

  Oprac. Sławek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.