Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

18.11.2015

Wiara od początku... od brzuszka.


   Czasem słyszymy, że ktoś wiarę wyssał z mlekiem matki, a jak czytamy w tytule tego tekstu, wiara u dziecka rodzi się, przez rodziców, od poczęcia. Nastawienie mamy i taty do spraw wiary ma wielki wpływ na wiarę  u dziecka od samego początku jego życia.

   Poczęte dzieciątko może być już na samym starcie swojego istnienia ofiarowane i polecane opiece Bożej.
  Po narodzinach rodzice często mają dylemat, kiedy można dziecko brać ze sobą do kościoła, kiedy zacząć się z nim modlić?
  Polecany przez nas artykuł w ciekawy sposób pokazuje, jak pomóc dziecku we wzrastaniu w wierze i  dążeniu do świętości.

  Kiedyś na Mszy Świętej, ksiądz proboszcz powiedział do rodziców małych dzieci: "Nie bójcie się przyprowadzać swoje maleńkie dzieci do kościoła. Nie obawiajcie się tego, że dziecko się zaśmieje, czy zapłacze. To jego prawo. Niech od maleńkości oswaja się z Kościołem, z tym jak należy się tu zachować, co tu się odbywa. Im wcześniej przyprowadzicie swoje dzieci tym lepiej".
  Podobnie jest z modlitwą w rodzinie.  Módlmy się, niech dziecko widzi, będzie obecne, a z czasem zacznie samo uczestniczyć w modlitwie rodziny, jak również samo zacznie modlić się...
                                                          Aneta i Sławek

  Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął; lecz uczniowie szorstko zabraniali im tego. A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekł do nich: "Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże. Zaprawdę, powiadam wam: Kto nie przyjmie królestwa Bożego jak dziecko, ten nie wejdzie do niego". I biorąc je w objęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je.
Mk 10. 13 - 16



Polecam
 Modlitwa rodziców do Anioła Stróża dziecka poczętego....

  Aniele Boży Stróżu dziecka poczętego, którym Dobry Bóg nas obdarował i Twej opiece powierzył, prosimy Cię, abyś nieustannie czuwał nad naszym dzieckiem i wypraszał mu potrzebne łaski: zdrowia, prawidłowego rozwoju i szczęśliwego przyjścia na świat.
  Wielbiąc Boga w Trójcy Świętej Jedynego, Stwórcę i Dawcę Życia, prosimy Cię, aby ten błogosławiony czas oczekiwania umocnił naszą miłość, pogłębił więź małżeńską i przyczynił się do wzrostu wiary i nadziei, którą pokładamy w Tobie. Amen!

 

1 komentarz:

  1. ... Będąc w ciąży z moim pierwszym dzieckiem - Olusiem modliłam się dużo, każdy mój dzień zaczynał się modlitwą, kończył się nią i modliłam się nocami, cierpiałam na bezsenność...
    Moim marzeniem było , aby dzieci modliły się ze mną jak dorosną...
    Jak Oluś był malutki zabierałam go do kościoła i na różaniec, lubił chodzić na msze na której śpiewała schola.

    Problem się pojawił jak Oluś miał około 1,5 roczku,bo jak wyciągałam różaniec do modlitwy i zaczynałam się modlić to strasznie płakał, często zmuszona byłam kilkukrotnie przerywać, dopiero jakiś czas pózniej zdałam sobie sprawę, że to było działanie zła...
    W kościele też płakał, podczas mszy zazwyczaj stałam przed kościołem, albo zostawiałam go z mężem, ludzie wytykali mnie palcami, moje dziecko ma zespół hiperstatyczny, jest w ciągłym ruchy, wykonuje też nie kontrolowane ruchy, gniecie sobie buzie, wciska w nią rączki itp.miałam dość złych spojrzeń.

    Oluś długo nie mówił, więc się bardzo ucieszyłam, jak nauczył się Zdrowaś Mario...i Ojcze Nasz, choć teraz nie zawsze się chętnie modli, ale wie, że ja się modle i wie, że to dla mnie bardzo ważne.
    Marzę o tym, żeby przychodził do mnie co dzień i zapraszał mnie na modlitwę.
    Czasem jak mi na prawdę ciężko przychodzi do mnie i mówi mamo Jezus żyję, on nie umarł .
    Robi mi się wtedy lżej. Skąd on wiedział, że właśnie tego potrzebowałam?

    Teraz czekam aż Natuś zacznie mówić, będzie mógł się z nami modlić.Wierze, że nasza modlitwa będzie wysłuchana.

    Dziękuję również wam kochani za każdą modlitwę, w intencjach, które składam na naszej stronie zwłaszcza za Olusia i o potrzebną mu pomoc i uzdrowienie.

    Bóg zapłać za waszą cierpliwość.

    Pozdrawiam Bożenka Pz

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.