Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

27.07.2015

24. O modlitwie chrześcijańskiej słów kilka… kontynuacja :) … Znaczenie przypowieści o modlitwie …

   Dla nas, chrześcijan, katolików  ludzi ochrzczonych w Imię Trójcy Świętej modlitwa ma stawać się jakby powietrzem :)… czyli tym bez czego żyć się nie da… Można powiedzieć jeszcze inaczej:  jeśli modlitwa jest spotkaniem, rozmową z Bogiem, a ja całe swoje życie rzeczywiście powierzam Panu i wszystko co robię staram się czynić przed Jego Obliczem… wypracowuję  wtedy w sobie czujność umysłu, świadomość, że Bóg nieustannie jest przy mnie, że bez przerwy spoczywa na mnie Jego miłosne spojrzenie, że nawet najmniejsze moje westchnienie wydarza się w Jego obecności …

  Jeśli tak jest to moje całe życie może stawać się modlitwą… i jest jak łąka pełna kwiatów, jak piękny ogród po którym przechadza się Pan…

  O wszystko w naszym życiu musimy się starać i podobnie trzeba ponosić wysiłki do rozwoju życia modlitwy… Zapewne dobrze znamy przypowieści o modlitwie pozostawione przez Świętego Łukasza :) jednak jak ze wszystkim w wierze dobrze jest do nich wracać, by odkrywać na nowo, by weryfikować owocowanie  treści Pisma Świętego w naszym życiu modlitwy… 

  Pierwsza przypowieść o „natrętnym przyjacielu” – zachęca nas do modlitwy zanoszonej usilnie: „ Kołaczcie, a otworzą wam”.
Modlącemu się w sposób usilny Ojciec z nieba da wszystko co potrzebne, a zwłaszcza Ducha Świętego w którym są wszystkie dary... :) 

  Druga przypowieść o „natrętnej wdowie” przypomina nam, że modlić się trzeba zawsze i niestrudzenie, z cierpliwością wiary. Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?  

  Trzecia przypowieść o „faryzeuszu i celniku” dotyczy pokory modlącego się serca: „Boże mniej litość dla mnie grzesznika”. To jest modlitwa Kościoła: Kyrie elejson!  

  Jezus stopniowo w swoim nauczaniu odsłania tajemnicę modlitwy do Ojca, aby ostatecznie wprost powiedzieć o nowości naszej modlitwy. Nowość ta w pełni rozkwita, gdy Jezus w uwielbionym człowieczeństwie powraca do swojego Ojca, a my „prosimy w Jego Imię”/J14,13/. 
   Jeśli więc wierzysz, że Jezus jest „drogą prawdą i życiem” /J 14,6/ to ta wiara przyniesie owoce w miłości. Po pierwsze będziesz zachowywał Jego słowa, po drugie będziesz wierny Jego przykazaniom,  po trzecie będziesz trwał z Nim w Ojcu, który w Jezusie umiłował nas do tego stopnia, że w nas zamieszkuje. Właśnie stąd powinna wynikać nasza pewność, że zanoszone prośby są wysłuchane, bo ta pewność opiera się właśnie na modlitwie Jezusa… :) 

   Jest już miejsce dla tej pewności w twoim sercu… ? :) :) :) 

                                                                                    Elżbieta

2 komentarze:

  1. Pięknie napisane. Dziękuję Ci Elu.

    Ja chciałam tylko powiedzieć, że we mnie wzrasta głód modlitwy, że wciąż czuje niedosyt.Modlitwa jest dla mnie , jak poranny chleb, który zjadam z kawą.
    Nie ma jej- jestem głodna.

    Ja to jestem za fragmentem "kołaczcie , a otworzą wam"
    Mam nadzieję tylko , że kołatka się nie urwie i Pan Bóg mnie usłyszy...
    Życzę wam Błogosławionego tygodnia.

    Pozdrawiam Bożenka Pz

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli bym nie miał tej wiary, pewności, to nie mógłbym, nie powinienem, tej modlitewnej inicjatywy prowadzić.

    Wszystko co dobre, jest jednak w człowieku tylko posiane. Jeśli nie będzie się starał, pielęgnował, może to zmarnować.

    Ukochajmy Boga z serca, nie tylko z najważniejszego przykazania, wtedy modlitwa będzie tym powietrzem, tlenem który ożywia i daje wzrost wierze....
    I koło się zamyka.

    A poza tym... cóż to za miłość bez rozmowy.
    Nawet gdy trudno, ta rozmowa powinna być.
    Inaczej trud zwycięży miłość.

    Kochajmy więc. :) :) :) +

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.