Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

25.08.2019

Powszechność, to nie obowiązek Zbawienia...

Liturgia słowa dzisiejszej niedzieli mówi o powszechności zbawienia, o tym, że stało się ono dostępne dla wszystkich narodów.
  Z powszechności wynika jednak, tylko możliwość zbawienia, a nie zbawienia, jakby przez aklamację… bo jak czytamy w Ewangelii, będą tacy, którzy będą precz wyrzuceni…
   
  Życie Pana Jezusa było przepełnione: modlitwą, nauczaniem, przewodzeniem, działaniem… wszystko w duchu bożym, posłuszeństwie i miłości.
   W aklamacji przed Ewangelią czytamy następujące słowa:
„Ja jestem drogą, prawdą, i życiem.
Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej, jak tylko przeze mnie.” J 4,16

  Można, w tym miejscu, przypomnieć przypowieść o Dobrym Pasterzu, w której, napotykamy następujące słowa:
  „Powtórnie więc powiedział do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Ja jestem bramą owiec. …
Ja jestem bramą. Jeżeli ktoś wejdzie przeze mnie, będzie zbawiony. – wejdzie i wyjdzie, i znajdzie pastwisko…. Ja przyszedłem po to, aby owce miały życie, i miały je w obfitości. Między tymi słowami Pan Jezus wspo0mina o złodziejach i rozbójnikach, których jednak owce nie posłuchały.”
  
  Tacy złodzieje i rozbójnicy, byli i są nadal.
Bądźmy, jak owce idące za Dobrym Pasterzem, bo „ Czas ucieka, wieczność czeka”
Skorzystajmy z możliwości Zbawienia.

  Jesteśmy w Kościele i mamy iść z Kościołem i Pasterzami.
Słowa „ Kto was słucha, mnie słucha, a kto wami gardzi, mną gardzi” Łk 10,16 niech przypominają nam, że każde nasze, czy innych słowo, uderzające w Kościół, jest słowem uderzającym w Jezusa.
 Nie można uderzać w Jezusa i jednocześnie mówić Mu, że się idzie za nim.
 Nie łudźmy się, trzeba wybrać...  i trwać…
                                                                Sławek +

http://www.biblijni.pl/czytania/5636_kto_was_slucha_mnie_slucha_a_kto_wami_gardzi_mna_gardzi_lk_10_16.html


Liturgię słowa dzisiejszej niedzieli znajdziemy pod linkiem: 
http://niezbednik.niedziela.pl/dzien/2019-08-25

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.