Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

5.10.2016

Być bliżej z Aniołami Cz. 1


  Kilka dni wstecz Kościół uczcił Świętych Archaniołów, a następnie obchodziliśmy Święto Aniołów Stróżów.

  Pismo Święte nie pozostawia wątpliwości co do istnienia aniołów, posłańców Bożych, (wspomina o nich wielokrotnie), którzy uczestniczą w dziejach zbawienia człowieka.
  Niestety, Anioł Stróż w przekonaniu wielu dorosłych jawi się jako opiekun dzieci i wiara w niego w dojrzałym wieku wydaje się w najlepszym razie nieco infantylna.

  Tymczasem każdemu z nas zgodnie z naszymi predyspozycjami został indywidualnie przydzielony przez Pana Boga Anioł Stróż - istota duchowa pomagająca chronić przed złem, pokusami, by ostatecznie doprowadzić naszą duszę do zbawienia.

Opieka ta trwa przez całą ziemską wędrówkę, nie tylko w dzieciństwie. Towarzyszy nam w czasie śmierci:

http://miserere.pl/czytelnia/swiadectwa-wiary/oblicza-smierci


   Nie wszyscy mają świadomość, że dostali na zawsze od Boga osobistego Ochroniarza :-) - czyli nie tylko bodyguarda, a przede wszystkim soulguarda :-) - a przecież taka świadomość dodałby każdemu człowiekowi skrzydeł :-)


  W zasadzie obrazki przedstawiające śpiące lub idące przez kładkę dzieci i czuwające nad nimi ich Anioły, nie muszą być przeznaczone (w odbiorze oczywiście :-)) tylko dla maluchów, przecież my dorośli dla Boga zawsze będziemy Jego dziećmi.

  Przyznaję, niejednokrotnie, zapominałam o moim Aniele Stróżu, przypominając sobie o moim Boskim Przyjacielu w czasie trwogi. O. Pio - orędownik Świętego Michała Archanioła, dusz w Czyśćcu, Aniołów - w jednym z objawień widział, że te Anioły płaczą, gdy nie wzywamy ich pomocy modlitwą i gdy schodzimy na manowce.

  Od jakiegoś czasu (zapewne dzięki św. Michałowi) proszę swego Anioła Stróża, by mi towarzyszył, wskazywał właściwą drogę, ratował z opresji, dziękuję za Jego obecność. I doświadczam Jego Ochrony, zwłaszcza przed i w momencie trudnej rozmowy, decyzji, walki z pokusami, problemów, wzywam Go też, gdy obserwuję narastająca agresję.

  Wielu Świętych łączyła więź lub przyjaźń z Aniołami, o tym i interwencjach Aniołów w życiu Świętych:

http://imelda.swieccy.dominikanie.pl/pages/old/anioly.htm

  "Pius IX, jako małe pacholę, chętnie służył do Mszy św. Pewnego razu uczuł w czasie służenia jakiś niepokój. Spojrzał, i widzi w pobliżu świetlaną postać anioła, który go do siebie przyzywa. Ale Pius bał się pozostawić samego księdza przy ołtarzu i został na miejscu. Wtedy anioł tak gwałtowną wzbudził w nim trwogę, że mimo woli zerwał się z miejsca mały ministrant. Ale jeszcze pięciu kroków nie zrobił, a oto na stopnie, gdzie właśnie klęczał, pada z łoskotem ciężki gzyms oderwany od sklepienia.
  Kiedyś jedna ze znajomych ojca Pio zapytała: – Ojcze, był u Ciebie mój Anioł Stróż? Przekazałam przez niego Ojcu pewną informację. Co mój Anioł powiedział Ojcu? – Jasne, że był u mnie, bo jest grzeczniejszy od Ciebie – odpowiedział z uśmiechem na twarzy ojciec Pio, po czym słowo po słowie powtórzył kobiecie to, co przekazał mu Anioł.
 
  Pewne sugestie dla kontaktu…
Św. Jan Vianney radzi: "Ukryj się za twoim dobrym aniołem, gdy nie jesteś w stanie się modlić, proś go o to, aby modlił się za ciebie." Wspominany już wyżej pupil aniołów - św. O. Pio, wręcz humorystycznie zachęca do kontaktu z aniołami: „Módlcie się do swoich Aniołów Stróżów i przysyłajcie mi ich zawsze, kiedy czegoś ode mnie potrzebujecie. Anioł Stróż jest szybszy od samolotu, nie zdziera butów i nie potrzebuje biletu na pociąg.”
  Również papieże dzielą się swym doświadczeniem z aniołami. Błogosławiony Jan XXIII świadczy o swojej zażyłości z aniołem stróżem: „Ja osobiście pięć razy na dzień odmawiam tę modlitwę "Aniele Boży, Stróżu mój" i często obcuję z nim duchowo, zawsze w ciszy i spokoju. Kiedy mam złożyć wizytę jakiejś ważniejszej osobistości, by z nią omówić sprawy Stolicy Apostolskiej, wówczas proszę mego Anioła Stróża, by się porozumiał z aniołem tej osobistości, by ją dobrze usposobił do tej rozmowy.”
Źródło: http://siostryodaniolow.pl/godzina_aniolow

  Cdn.                                                      Magda 

2 komentarze:

  1. Wspólmodląca się Anna5 października 2016 08:42

    Dzięki Magdusiu (mimo, że nie jesteś dzieckiem pozwoliłam sobie Ciebie tak nazwać, choć dziećmi jesteśmy do końca).
    Pan Bóg wie kiedy kogo posłać do głoszenia dobrej nowiny.
    Postaram się propagować tą dobrą nowinę, choć poniekąd odnosiłam ją do naszych świętych Patronów, ale teraz włączę jeszcze nasze Kochane Anioły

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, Anusiu. Dziękuję za serdeczne, ciepłe słowa i za Twoją ewangelizację, ludzie szczególnie w teraz potrzebują dobrej nowiny.
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.