Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

14.12.2015

Żyjąca wspólnota parafialna

  Dzisiaj chcielibyśmy zachęcić Was do podzielenia się tym, jak wygląda życie w Waszych parafiach?
  Ubogaćmy się wzajemnie, lub też podzielmy troską.
  Obecnie mamy adwent, w wielu parafiach jest czas rekolekcji, odprawiane są Msze roratnie, ale z tego co wiem, w wielu parafiach niestety ich nie ma.
  Chodząc z dziećmi na roraty dziękuję Panu Bogu, że pozwolił mi żyć w tym konkretnym miejscu na ziemi, gdzie parafia żyje. Jest dużo wspólnot zarówno dla młodzieży jak i dla dorosłych, chór, wielu ministrantów, a ludzie aktywnie uczestniczą w życiu naszego kościoła.
  Jak wielką to jest łaską i radością. Jak to bardzo ubogaca ludzi.
Smutne to jest kiedy słyszę, że gdzie indziej nie ma wspólnot, że nie ma rorat, dzieci nie przychodzą na majówki, różańce...

  Tydzień temu był pierwszy piątek plus roraty i kościół pełny, jak w niedzielę. Aż serce się raduje widząc tylu parafian w kościele i przystępujących do Komunii Świętej...
                                                          Aneta




5 komentarzy:

  1. Najpierw dość często słyszałem, jak to duszpasterstwo w Parafii Anety działa i nie tylko w parafii, ale poza, chociaż nie za daleko i niektórzy z parafii w tej formie duszpasterstwa uczestniczą. Mam na myśli duszpasterstwo mężczyzn, tzw. Kluby Ojca.
    Kiedyś Aneta wymieniała mi wspólnoty, które w Jej parafii działają. Trochę ich było....
    Ostatnio sam mogłem zobaczyć, jak Roraty w parafii Anety wyglądają. Jak dużo osób bierze w nich udział, że jest to, szczególnie na początku, inaczej celebrowana Msza. Widziałem dzieci i młodzież, a nawet lampiony o których dotąd czasem tylko słyszałem.

    ....W mojej parafii duszpasterstwo, niestety jest bardzo ubogie. Poza Kółkami Różańcowymi, które starszym pokoleniem stoją, da się określić może jakieś 2-3 wspólnoty wliczając w to chór i dzieci z koła misyjnego.
    Tak wiele zmienia się na dobre pod innymi względami w naszej parafii, ale z duszpasterstwem jest raczej ciężko.
    Droga Krzyżowa, Różaniec, Nabożeństwa majowe, czerwcowe, Roraty… Trochę osób jednak bywa.
    W minioną sobotę, było sporo osób na Roratach… ale w dużej była to młodzież przygotowująca się do Sakramentu Bierzmowania... Bo ma obowiązek…. Natomiast dzieci, nie wspominając o lampionach, czy szczególnej oprawie Mszy nie było.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie odbywają się w mojej parafii Rekolekcje adwentowe... I właśnie dzieci, całą szkołą szły na Mszę z nauką dla nich. I to się chwali. Bogu dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Współmodląca się Anna14 grudnia 2015 12:27

    Nasza parafia jest b. mała. Z duszpasterzy tylko proboszcz.Ludzi niewiele nawet w największe uroczystości. Kiedyś śpiewała schola dorosłych, ale i teraz jej nie ma. Nie wiem, czy są jakieś wspólnoty. Na roratach mniej niż 10 osób. Trudno zebrać czasami ludzi do pomocy przy pracach porządkowych, zawsze te same osoby. Proboszcz działą prężnie.Mamy stary zabytkowy drewniany kościółek. Odrestaurował go, nowy dach, odwodnienie. Odnowa parkanu wokół kościoła i cmentarza.
    A na rekolekcje to zawsze zjeżdżają autobusy pełne dzieci, bo one wtedy nie mają lekcji tylko rekolekcje.
    Ale mamy swoją stronę internetową.
    Myślę, że może znajdzie się jakiś pasjonata i coś stworzy. Ja osobiście myślałam o jakiś spotkaniach dla rodziców, jakiejś poradni rodzicielskiej bo może w tym temacie mogłabym pomóc, ale to jeszcze w powijakach

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja parafia
    Ks.Proboszcz
    2 wikarych
    diakon
    Wspólnoty mojej parafii:
    Akcja Katolicka
    Caritas
    Straż Honorowa - I Rycerstwo Niepokalanej
    Zintegrowana Poradnia Rodzinna
    Duszpasterstwo Kolejarzy
    Duszpasterstwo Policji
    Schola dziecięca i młodzieżowa
    Ministranci, lektorki i lektorzy
    Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży
    Rodzina Przyjaciół Seminarium Duchownego-jestem członkiem
    Żywy Różaniec-i tu jestem różyczką:)
    Krąg Biblijny-w każdy czwartek pogłębiam swoją wiarę oraz wiedzę związaną z Pismem Świętym.
    Odnowa w Duchu Świętym-w każdy piątek,właśnie wróciłam z kościoła:) dzisiaj na nowo, bardzo uroczyście przeżywałam chrzest w Duchu Świętym.

    Czekam na Ciebie Jezu mój Mały :) uwielbiam Adwent, Adwent-czas radosnego oczekiwania w mojej parafii codziennie o 6,30 Dzieci przynoszą ze sobą specjalne, pięknie wykonane lampiony, a dorośli świece zwane „roratkami”.
    Mszę św. roratnią rozpoczyna procesja, w której Dzieci niosą do ołtarza zapalone lampiony. W trakcie Eucharystii, przed ofiarowaniem, każde Dziecko, które zrobiło dobry uczynek i wypisało go na wykonanym przez siebie serduszku, składa je na ołtarzu. Na koniec Mszy św. wśród Dzieci, które przyniosły serduszka, losowane są dwie figurki Matki Bożej, które zabiera się do domu i przynosi na kolejne Roraty.
    Od niedzieli zaczynamy rekolekcje adwentowe!

    Czekam na Ciebie w mym rannym wstawaniu, we śnie po pięć,sześć godzin na dobę :)
    Staram się jak najlepiej przeżyć tegoroczny Adwent, aby mógł we mnie narodzić się Jezus!!!
    W oczekiwaniu na przyjście MALEŃKIEJ MIŁOŚCI serdecznie Was pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.