Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

26.10.2013

Księga Rodzaju 9 - 11 Przymierze, Tęcza, Błogosławieństwo

   Przymierze Boga z człowiekiem 

 W księdze rodzaju, symbolem tego Przymierza jest tęcza .

Kiedy pojawia się na niebie, wiem, że to po to, aby przypomnieć mi o tym wydarzeniu, o zawarciu Przymierza Boga z ludźmi.

To jest Boża symbolika, tak bardzo dzisiaj zapomniana...


  Potem Bóg tak rzekł do Noego i do jego synów: "Ja, Ja zawieram
przymierze z wami i z waszym potomstwem, które po was będzie;
z wszelką istotą żywą, która jest z wami: z ptactwem, ze zwierzętami
domowymi i polnymi, jakie są przy was, ze wszystkimi, które wyszły
z arki, z wszelkim zwierzęciem na ziemi. Zawieram z wami przymierze,
tak iż nigdy już nie zostanie zgładzona wodami potopu żadna
istota żywa i już nigdy nie będzie potopu niszczącego ziemię".
Po czym Bóg dodał:"A to jest znak przymierza, które ja zawieram
z wami i każdą istotą żywą, jaka jest z wami, na wieczne czasy:
Łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną
a ziemią. A gdy rozciągnę obłoki nad ziemią i gdy ukaże się ten łuk
na obłokach, wtedy wspomnę na moje przymierze, które zawarłem
z wami i z wszelką istotą żywą, z każdym człowiekiem; i nie będzie
już nigdy wód potopu na zniszczenie żadnego jestestwa. Gdy zatem
będzie ten łuk na obłokach, patrząc na niego, wspomnę
na przymierze wieczne między mną a wszelką istotą żyjącą
w każdym ciele, które jest na ziemi". Rzekł Bóg do Noego:
"To jest znak przymierza, które zawarłem między Mną a wszystkimi
istotami, jakie są na ziemi". 


Błogosławieństwo i Przekleństwo.
Ostatnio odkrywam jak wielkie znaczenie ma Błogosławieństwo,
jaką ma moc. Jak ważne jest dla moich dzieci, dla nas.
Pamiętajmy, żeby nie przeklinać i nie złorzeczyć, bo słowa mają moc,
z czego nie zawsze zdajemy sobie sprawę.

  Kiedy Noe obudził się po odurzeniu winem i dowiedział się,
co uczynił mu jego młodszy syn, rzekł: "Niech będzie przeklęty
Kanaan! Niech będzie najniższym sługą swych braci!"
A potem dodał: "Niech będzie błogosławiony Pan, Bóg Sema!
Niech Kanaan będzie sługą Sema! Niech Bóg da i Jafetowi 
dużą przestrzeń i niech on zamieszka w namiotach Sema,
a Kanaan niech będzie mu sługą".

Aneta




2 komentarze:

  1. Kiedy pojawia się na niebie, mówimy „Tutaj wyszło słońce , a tutaj jeszcze pada deszcz i dlatego że rozszczepia się światło wewnątrz kroplach wody, na niebie pojawia się łuk, którym nazywamy tęczą.
    Ciekawe czy czas , podczas którego tkwimy w grzechu nie mając o nim świadomości, czyli choroba duszy, bo tak ją sobie wyobrażam ma też znaczenie. Ja tkwiłam w takiej nieświadomości bardzo długo, jakieś 20 lat ,uczyłam się(jeśli już się uczyłam)cały czas po to żeby się wywyższać ponad innych swoją wiedzą, nawet Pan Bóg był po to żeby Jemu się swoją pozorną doskonałością przypodobać. Nic bardziej mylnego. Niestety słyszę wokół siebie wiele takich postaw.
    Nauka powinna nas zbliżać a nie oddalać od naszego Boskiego taty.
    Druga sprawa to te fragmenty w których autor natchniony z wielką cierpliwością i pokorą wymienia wszystkie dzieci Noego , wszystkich potomków jego i jego synów. To zwraca moją uwagę na to jak wielka w nas powinna być świadomość naszych korzeni. Mnie miłość własna często przysłaniała wagę i dobro jakie stanowi rodzina w życiu człowieka, a co mówić o pamięci dla przodków, tymczasem przekonuję się ,że w oczach Pana Boga każdy z nas jest jak drogocenny skarb każdy a nie ja sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy zaczęłam odmawiać Nowenne Pompejańską w pierwszych dniach pojawiła się na niebie tęcza. Potem, podczas codziennego odmawiania pojawiło się u mnie zwątpienie, modliłam się jednak do końca. I w 54 dniu, ostatnim dniu odmawiania Nowenny, znowu pojawiła się tęcza... To nie mógł być przypadek. Zrozumiałam ze jestem on-line z Panem Bogiem.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.