Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

14.01.2018

Oto jestem... Przychodzę, Boże, pełnić Twoją wolę.


„Wtedy Pan zawołał Samuela, a ten odpowiedział: «Oto jestem». Potem pobiegł do Helego, mówiąc mu: «Oto jestem, przecież mnie wołałeś».”
   Być czujnym w swoim życiu….
Samuel nie znał wtedy Boga, ale był czujny.
 My znamy… ale czy jesteśmy tak czujni, żeby usłyszeć Boże wołanie do nas?
  Rozeznajemy to wołanie? Sami, a może z czyjąś pomocą.? Chcemy, staramy się?
Czy naszą odpowiedzią jest samuelowe  «Mów, bo sługa Twój słucha» ?
Czy podejmujemy usłyszane?
Obyśmy swoim życiem odpowiadali tak, jak śpiewamy w dzisiejszym psalmie: „ Przychodzę, Boże, pełnić Twoją wolę”
…..
   Kiedyś różni ludzie i w różnych stanach, stosowali do swojego ciała: włosiennice, pasy pokutne… biczowania, a dzisiaj ciało bywa niekiedy niemal ubóstwiane.
Cel sam w sobie, obiekt wyrzeczeń, ale nie pokutnych, ale często prowadzących do grzechu, a i samo bywa grzesznie wykorzystywane.
  Przeciwko pięknu nic nie mam, ale przeciw grzeszności cielesnej tak, posłuchajmy więc tego co mówi w drugim czytaniu św. Paweł:
  „Ciało nie jest dla rozpusty, lecz dla Pana, a Pan dla ciała. Bóg zaś i Pana wskrzesił, i nas również swą mocą wskrzesi.
Czyż nie wiecie, że ciała wasze są członkami Chrystusa? Ten zaś, kto się łączy z Panem, jest z Nim jednym duchem.
Strzeżcie się rozpusty! Bo czyż jakikolwiek grzech popełniony przez człowieka jest poza ciałem? Lecz ja wam mówię, kto grzeszy rozpustą, przeciwko własnemu ciału grzeszy.
Czyż nie wiecie, że ciało wasze jest przybytkiem Ducha Świętego, który w was jest, a którego macie od Boga, i że już nie należycie do samych siebie? Za wielką bowiem cenę zostaliście nabyci. Chwalcie więc Boga w waszym ciele!”
   Posłuchajmy i idźmy za Słowem Bożym. Idźmy jak: Jakub, Jan, Andrzej i Szymon – Piotr… i inni.
Idź ty za Jezusem, a może będziesz miał się stać, dla kogoś skałą, jeśli będziesz powtarzał, powtarzała:  Oto jestem. Poślij mnie.
        
     Oto jestem Panie. Proszę, poślij mnie tam gdzie chcesz, tak, jak chcesz i tyle ile chcesz.
                                                      Sławek +

 Liturgię Słowa z dzisiejszej niedzieli znajdziemy pod linkiem:

1 komentarz:

  1. Rozpusta.żarcie,picie,gniew,zazdrość,lenistwo,to wszystko ciało,a potem cierpi dusza.Nawet kiedy poczujemy się żle myślimy o lekarzu a nie o kapłanie

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.