Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

8.04.2017

Modlitwa w dzień znalezienia Świętego Krzyża [1857r]

  Chryste Jezu Zbawicielu mój, prawdziwy Boże i człowieku, Krzyżową śmiercią dla mnie zamordowany, przez Krzyż ten ciężki, któryś dźwigał, a potem na nim boleśnie, i sromotnie umarł, daj mi się w Krzyżu Twoim zakochać, mile znosić, gdy go na mnie dopuścisz; daj mieć w sercu, i w pamięci, i jako tarczą się bronić od wszelkich pokus, i postrzałów szatańskich. Niech się w niczem nie chlubię, tylko w Krzyżu Twoim z Pawłem Świętym niech umieram tylko przy Krzyżu Twoim, albo na Krzyżu z Tobą, z Piotrem, i z Jędrzejem, żebyś mnie z niego zawołał, jako dobrego Łotra do Raju. 

  Niech i jedzenie i picie moje, nie czym innym będzie zaprawne, tylko gorzką męką Twoją Krzyżową. A potym niech mi się ten Krzyż stanie mostem, i kluczem do Nieba, i losem do szczęśliwej wieczności. 
  Przez ten Krzyż zwyciężyłeś Chryste, zwycięż też wieczną śmierć innie złego (złej) czekającą. Racz mnie przez Krzyż podwyższyć w wysokich aktach wiary, nadziei, i miłości Twojej a oderwać od rzeczy ziemskich; wszak żeś obiecał mówiąc: gdy podwyższon będę, wszystko do siebie pociągnę. Osadźżemi na wieki to Drzewo zbawienne w sercu mojem Zbawicielu mój, żeby Tobie chwałę, a mnie pożytek zbawienny przynosiło, żebym pod cieniem jego, upałów zapalczywości Twojej nie czuł (czuła), ale jako pod cieniem skrzydeł Twoich schronił (schroniła) się od wszystkiego złego, dusznego, i cielesnego, Amen.

za: Nabożeństwo codzienne ku nieustającej nigdy czci i chwale Boga w Trójcy Jedynego (1857)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.