Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

26.01.2017

Prosimy Panie Boże, daj Chwałę Nieba Śp. Helenie


  „ Albowiem krew moja już ma być wylana na ofiarę, a chwila mojej rozłąki nadeszła.  W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiary ustrzegłem.   Na ostatek odłożono dla mnie wieniec sprawiedliwości, który mi w owym dniu odda Pan, sprawiedliwy Sędzia, a nie tylko mnie, ale i wszystkim, którzy umiłowali pojawienie się Jego.  2 Tym. 4.6-8
     
  24 stycznia zamordowano w Boliwii polską wolontariuszkę Helenę Kmieć.
Informacje o Niej ukazują piękną oddaną Bogu postawę życiową…
Czy wystarczyło tego biegu Jej życia, aby móc odebrać od Boga wieniec sprawiedliwości?
  
   Święty Paweł w innych słowach powiedział:
 Lecz ja zgoła nie cenię sobie życia, bylebym tylko dokończył biegu i posługiwania, które otrzymałem od Pana Jezusa: [bylebym] dał świadectwo o Ewangelii łaski Bożej. Dz. 20.24
   Myślę, że Śp. Helena kochała życie, widać na dostępnych zdjęciach Jej radosną, wdzięczną postać, można też usłyszeć Jej głos ( w linku na końcu tekstu ),  jednak Jej wybory życiowe – posługiwanie dla Boga w krajach, gdzie istnieje zagrożenie życia, świadczą o tym, że wypełnienie swojego życia dobrą treścią było dla niej ważniejsze, niż samo życie.

Jestem przekonany, że Śp. Helena dobry bieg ukończyła, wiary ustrzegła, dała świadectwo o Ewangelii, a Pan Bóg dekoruje ją wieńcem sprawiedliwości .
    
  A jeśli coś by temu przeszkadzało, prośmy Boga o Jego Miłosierdzie i  Łaskę Nieba dla Heleny.
   
Wieczny odpoczynek racz Jej dać Panie, a światłość wiekuista, niechaj Jej świeci.
Niech odpoczywa w pokoju wiecznym .
   Amen.
                                        Sławek i Aneta +
   
Poznajmy Helenę, Jej śpiew i Jej tragiczne odejście:

2 komentarze:

  1. Czytałam wiele komentarzy na temat tej tragicznej śmierci na różnych portalach internetowych. Zadziwiające jest to, jak śmierć Heleny poruszyła tłumy. Jak wiele osób wzbudziło szczerą modlitwę w jej intencji i w intencji jej bliskich. Świat znów usłyszał o miejscach, gdzie na porządku dziennym są tak drastyczne sceny, gdzie przemoc i śmierć towarzyszą także dzieciom (do pracy z dziećmi została skierowana Helena). Chociaż po ludzku serce krwawi, na usta cisną się pytania dlaczego taka młoda, taka zdolna, mądra i dobra... warto zadać sobie także pytanie o sens tej bezsensownej śmierci: jakie dobro Bóg z niej wyprowadzi? Co ja dzięki niej zyskam? Co zyska świat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, nie wiem, jakie dobro Pan Bóg z tej ofiary życia Heleny wyprowadzi... ale ja wyrażę prośbę. Panie Boże, proszę daj nową Świętą ze współczesnego pokolenia, młodzieży polskiej i naszemu Kościołowi, bo bardzo tego potrzeba.

      Usuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.