Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

29.09.2016

Święto Świętych Archaniołów Michała, Gabriela i Rafała.

   Dzisiaj - 29 września - przypada Święto Archaniołów: Michała, Gabriela i Rafała.
Dzięki niebywałej Opiece jednego z moich Patronów - Świętego Michała Archanioła jest to szczególny dzień (obok innych świąt kościelnych, rodzinnych), na który trudno mi się doczekać...
I mam marzenie, by stał się również takim Świętem dla innych.
  W Wielkim Poście zachęcałam Was do wzywania pomocy Świętego Michała Archanioła - potężnego Opiekuna człowieka i Kościoła, w walce z wszelkimi przejawami zła, grzechu, pokus, własnych słabości.
  Dziś chcę Was i Nowe Osoby modlące się od pewnego czasu z nami, oraz Gości naszej strony,  zapewnić, że Opieka św. Michała nieustannie i niezmiennie trwa nadal, mimo moich potknięć. Bardzo chciałbym, by wszyscy mogli Jego Ochrony doświadczyć. Czytając świadectwa i rozmawiając z ludźmi, którzy proszą Go o pomoc, przekonuję się, że nie pozostawia nikogo bez opieki. Tym bardziej chcę, by poznali Tego Archanioła Nowi Współmodlący.

Bardzo polecam świadectwa:
http://m.fronda.pl/a/cud-za-wstawiennictwem-sw-michala-archaniola-mozesz-byc-uzdrowiony,56861.html
http://www.pompejanska.pl/394,swiadectwo-stanislawa-z-goleszowa--opieka-sw.-michala-archaniola.html
http://anielskafundacja.pl/?cat=15


  Wielkim orędownikiem Archanioła Michała był O. Pio, nasz Patron IMW.

  Święty Michał Archanioł, zwany jest Anielskim Księciem, Wodzem Niebieskich Zastępów. Jego imię z języka hebrajskiego Mika'el oznacza "Któż jak Bóg" i zgodnie z tradycją chrześcijańską z tym okrzykiem jako pierwszy stanął w obronie Pana Boga w czasie buntu upadłych aniołów.

  Zwyciężył je, strącił w otchłań piekielną i odtąd stał się pogromcą szatana. Ks. Dawid Pietras przybliża tę tematykę w swoim kazaniu, przedstawiając przyczyny nienawiści szatana i demonów do Świętego Michała Archanioła oraz misję Świętego:
https://www.youtube.com/watch?v=awpBAg2X3JI

  Święty Michał Archanioł - jako najbardziej waleczny, nieustraszony w walce z groźnym przebiegłym wrogiem zdumiewa mnie, łącząc tę waleczność oraz subtelność, wrażliwość i miłość z jaką troszczy się o swoich czcicieli. Przybywa natychmiast z odsieczą każdemu, kto poprosi Go o pomoc, nie tylko swym wyznawcom. W taki sposób kilka lat wstecz zaczęła się moja historia z tym Świętym, nigdy nie opuścił mnie w potrzebie.

  W Polsce trwa peregrynacja wiernej kopii Figury Świętego Michała Archanioła z Groty Objawień na Gargano (we Włoszech), w czasie drugiego objawienia św. Michał powiedział biskupowi - św. Wawrzyńcowi: "Ja jestem Archanioł Michał stojący przed obliczem Boga. Grota jest mnie poświęcona; ja jestem jej strażnikiem... Tam, gdzie otwiera się skała, będą przebaczone grzechy ludzkie... Modlitwy, które będziecie tu zanosić do Boga, zostaną wysłuchane".
  Grota, zwana jest Niebiańską Bazyliką, ponieważ to jedyna świątynia nie poświęcona ludzką ręką, ale przez… Świętego – Michała Archanioła właśnie, który podczas kolejnego objawienia powiedział temu samemu duchownemu: "Zaniechaj myśli o poświęceniu groty, ja wybrałem ją na swoją siedzibę i już poświęciłem z moimi aniołami".

  Chciałam zaproponować Wam również wzięcie udziału w wyjątkowo pięknych uroczystościach nawiedzenia kopii Figury Świętego i przyjęcie Szkaplerza, dzięki niemu otrzymuję wiele łask. Szkaplerz jest "zewnętrznym znakiem powierzenia się św. Michałowi Archaniołowi i przynależności do Rodziny Michalickiej. Celem jego noszenia jest odnowienie czci św. Michała Archanioła. Osoby, które przyjęły szkaplerz mają udział w dobrach duchowych Zgromadzenia św. Michała Archanioła."
  "Celem przyjęcia szkaplerza jest oddawanie czci św. Michałowi Archaniołowi, aby za jego szczególną pomocą uzyskać:
a) wolność, obronę i rozwój Kościoła świętego;
b) łaskę dobrej spowiedzi dla siebie i innych, siłę w walce z nałogami i wadami, obronę przed herezjami, błędami i fałszywymi naukami, ustanie przekleństw, bluźnierstw i zgorszeń oraz nawrócenie wszystkich grzeszników;
c) ducha łagodności i pokory serca oraz wzrost wiary, nadziei i miłości;
d) utwierdzenie Królestwa Bożego w świecie przez potężne orędownictwo Matki Bożej Królowej Aniołów i świętych Aniołów;
e) wybawienie dusz z czyśćca przez modlitwę i uzyskiwanie odpustów;
f) łaskę dobrej i świątobliwej śmierci."
   Więcej odpowiedzi dotyczących Szkaplerza pod linkiem:

http://michalici.pl/szkaplerz
 
  Z programem i terminami nawiedzenia można zapoznać się tutaj: 

http://michalici.pl/peregrynacja_plan#2016

  Wspomnieć muszę, w jaki sposób trafiłam na peregrynację. Jest to tzw. przypadek jak go nazywają niewierzący, a wierzący częściej czują w nim interwencję z Niebios.
Moja historia, jak pisałam wcześniej, zaczęła się kilka lat temu, gdy zamieszkałam w nieprzyjemnym mieszkaniu. Trochę się działo i za każdym razem, kiedy prosiłam "Święty Michale Archaniele, ratuj", zawsze mi pomagał, po kilku minutach zasypiałam w spokoju. Moje przywiązanie do Niego pogłębiło się w ubiegłym roku, odkąd oddałam Mu w opiekę mojego chrześniaka. I tak stopniowo się zwiększało, aż zapragnęłam pojechać na Gargano i przeżyć w miejscu objawień święto poświęcone Archaniołom. Względy finansowe stanęły na przeszkodzie i z trudem udało mi się przeżyć 29 września (Święto) z dala od mojego kochanego Patrona. Mimo dojrzałego wieku i prób racjonalizacji, odczuwałam smutek i jednocześnie radość z okazji tego Święta.
  Po kilku dniach wracałam z urlopu do domu. Na miejscu okazało się, że musimy pojechać objazdem, ponieważ trwa maraton. Mój dojazd zwykle trwający ok. 20 minut z dworca zaczął się wydłużać i komplikować, a ja byłam wykończona długą podróżą i pobudką o 4.30. Wreszcie udało mi się wsiąść do autobusu.  Przejeżdżam obok kościoła - który jest położony najbliżej miejsca zamieszkania (ale nie mój parafialny) i który czasem mijam z oddali - a na którym widzę w tamtej chwili wiszący baner z informacją o jakiejś figurze św. Michała. Szybko sprawdzam w Internecie szczegóły i dowiaduję się, że za tydzień w tym właśnie kościele odbędzie się Nawiedzenie wiernej kopii Figury Świętego Michała Archanioła z Groty Objawień na Gargano...
Uroczystości były przepiękne (chociaż ominęła mnie inauguracja). Dawno nie widziałam tak wielu zatopionych w modlitwie ludzi, stanowiących wspólnotę.
  Ostatni dzień wypadł przed południem, w dzień roboczy, więc niewielu z nas pożegnało Świętego Archanioła. Ksiądz Marek prowadzący Peregrynację, widząc nasze ukradkiem ocierane łzy, zapewniał i tłumaczył, że Święty Michał nas nie opuszcza i rzeczywiście trudno się z Księdzem nie zgodzić. Jednak mnie coraz bardziej ściskało się gardło, gdy widziałam ten nasz smutny tłumek, zachmurzone niebo i Figurę św. Michała Archanioła - wspaniałego, ale zapomnianego Obrońcy Boga, Kościoła, człowieka - zapakowanego przed chwilą do skromnego busika. Kiedy już odjechał, nie mogłam powstrzymać łez. Jak po każdym odjeździe i pożegnaniu z moją mamą. Może dlatego, że niejednokrotnie czułam wręcz matczyną opiekę Świętego Michała...

   Gości naszej strony, Współmodlących się w Naszych Różach i w IMW,  zapraszam też na Forum Modlitwy Wstawienniczej, gdzie w dziale poświęconym Róży Różańcowej Świętego Michała Archanioła, znajdziemy więcej materiałów: modlitw, pieśni, filmów ... dotyczących Tego mojego, naszego naszego Obrońcy.

  Dziękując za wspólną modlitwę, dołączam na koniec linki: Koronki Anielskiej oraz z piosenkami poświęconymi Świętemu Archaniołowi Michałowi.                                         
http://dziennikparafialny.pl/2014/ulubione-modlitwy-koronka-anielska/

http://www.grupa-m-a.424.pl/sw-michal-a … archaniele

   Proszę o modlitwę za ks. Marka, br. Andrzeja i wszystkich ze Zgromadzenia Michalitów i Michalitek.


  Oddaję Was w Opiekę Świętemu Michałowi.

                                                
                                                                Magda

2 komentarze:

  1. Jestem na tej stronie po raz pierwszy. Cieszę się, że tu trafiłem .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie i cieszę się z Twojej obecności.
      Zapraszam do wspólnej modlitwy i na Forum, które ma zamknięty charakter, dzięki czemu można swobodnie dzielić się spostrzeżeniami, radami itd. bez obawy, że zostaną złośliwe skomentowane lub użyte.

      Magda

      Usuń

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.