Jesteś potrzebny innym. Kliknij na "Dołącz do grona modlących" i poznaj zasady Modlitwy Wstawienniczej. Przemyśl, zapragnij i odpowiedzialnie podejmij posługę modlitewną. Zapraszamy.

__________________________________________

__________________________________________

26.09.2015

Księga Kapłańska 21 - 22 O Świętość Kapłanów.


  Kolejny ciąg przepisów. Tym razem dotyczący życia kapłanów, oraz tego, jakie zwierzęta mogą być złożone w ofierze i w jakich okolicznościach, i kto je może składać.

  Według tych przepisów, wobec Kapłana, Pan Bóg ma więcej wymagań. Myślę, że to dlatego, ponieważ jego życie ma być przykładem i wzorem dla innych. 
   Nie może siać zgorszenia wśród ludu, a ponieważ wiele mu Pan Bóg dał, wiele też od niego oczekuje.

 "Będą święci dla swojego Boga, nie będą bezcześcić imienia Bożego, bo oni składają Panu ofiary spalane, pokarm swojego Boga, a więc będą świętością. Nie wezmą za żonę nierządnicy lub kobiety pohańbionej. Nie wezmą kobiety wypędzonej przez męża, bo [kapłan] jest poświęcony Bogu. Będziesz go uważał za świętego, bo on ofiaruje pokarm Boży. Będzie święty dla ciebie, bo Ja jestem święty, Ja Pan, który was uświęcam!"
Kpł 21, 6 - 8

  Kolejna sprawa...
 Dlaczego Pan Bóg żąda na ofiarę zwierzęcia bez skazy?

  Zapewne dlatego, żebym nauczyła się dawać Panu Bogu to co najlepsze. Z serca.
Mam dawać się Panu w całości i to co we mnie jest najlepsze, czas, który Mu poświęcam również.
  A modlitwa? Nie mam się modlić wtedy kiedy mam czas, ale cały czas Jemu poświęcić i uczynić modlitwą. 
  Pan Bóg nie zadowala się resztkami. Mam oddawać Mu to co najlepsze, to co dla mnie jest najdroższe. Mój czas, sprawy... całe moje życie.

Wiele i niewiele, a takie to trudne bywa...
                                                                         Aneta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie chcesz być osobą anonimową odpowiadając na wpis, kliknij na: "Komentarz jako", wybierz "nazwa/adres URL" i wpisz swoje imię. To jest również, taka prośba z naszej strony.